اخبار
اخبار
‫۴ ماه قبل، چهار شنبه ۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۰۲
نوع مطلب:خبر

آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه شهری با هزینه بالغ بر هزار و سیصد میلیارد ریال در آمل

آئین کلنگ زنی پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی و عملیات اجرایی زیباسازی میدان هزارسنگر در سالروز میلاد حضرت علی(ع) و حماسه ماندگار 6بهمن آمل برگزار شد.

آئین کلنگ زنی پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی و عملیات اجرایی زیباسازی میدان هزارسنگر در سالروز میلاد حضرت علی(ع) و حماسه ماندگار 6بهمن آمل برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی شهرداری آمل این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار ، مسئولین شهرستان ، جمعی از خانواده های شهدا و اعضای ستاد گرامیداشت حماسه 6 بهمن آمل ، با تخریب ساختمان شماره 5 شهرداری آمل برگزار شد.

در این مراسم احمد محمدی رئیس شورای اسلامی شهر آمل ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) و روز پدر و گرامیداشت حماسه 6 بهمن آمل ، گفت: پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی ، پروژه ماندگاری در آمل خواهد شد که میتواند چهره شهر را تغییر دهد و در دراز مدت در جذب توریست و گردش اقتصادی تاثیر بسزایی بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر به اجرا این پروژه توسط سرمایه گذار بومی اشاره کرد و افزود : اطلس سرمایه گذاری شهر آمل در دست تدوین است که با تصویب آن بسیاری از پروژه های عمرانی و ترافیکی را می توان با مشارکت سرمایه گذار اجرایی کرد.

در ادامه علی داودی شهردار آمل ضمن اشاره به خاص بودن پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی بیان کرد: از نظر وسعت اجرای پروژه های پیاده راه سازی ، این پروژه در استان بی نظیر و در کشور کم نظیر است.

شهردار آمل از مشکلات و حواشی اجرای پروژه های بزرگ گفت و افزود: اجرای پروژهای بزرگ حمایت و همدلی مدیریت شهری ، مسئولین شهرستان ، مردم و اصحاب رسانه را می طلبد.

علی داودی با بیان اینکه طبق مکاتبات شرکت سازنده پل معلق ، این پل از نظر ایمنی دیگر قابلیت تردد خودرو را ندارد خاطر نشان کرد : در فاز اول این پروژه محوطه داخلی شهرداری و در فاز دوم از دبیرستان امام تا پل معلق و حد فاصل پل دوازده چشمه تا میدان مدافعان حرم پیاده راه سازی خواهد شد و همچنین بازسازی و زیباسازی پل دوازده چشمه و پل معلق که از نماد های آمل هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قابل ذکر است عملیات اجرایی پروژه زیباسازی میدان هزارسنگر نیز با حضور مدیران و مسئولین شهری آغار شد.

گفتنی است مساحت پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی 15 هزار متر مربع شامل اجرای سنگ فرش ، جداره سازی عمارت و ساختمان اداری شهرداری ، نصب المان و نصب سردیس مشاهیر و مفاخر و احداث 34 غرفه تجاری است که با مشارکت سرمایه گذار به ارزش  970 میلیارد ریال انجام می گیرد.

زیباسازی میدان هزار سنگر نیز با وسعت 13 هزار متر مربع از فضای میدان هزارسنگر و محوطه پیرامونی آن با طراحی فضای سبز و پیاده رو سازی ، سنگ فرش و نورپرداری انجام می شود که از شاخصه های این پروژه احداث المان دروازه ورودی از سمت شهر بابل به آمل است که با طول 50 متر ، ارتفاع 17 متر و عمق 5 متر با طراحی و مصالح سنتی و با اعتبار 330 میلیارد ریال اجرا می شود.

مدت زمان اجرای پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی 12 ماه و پروژه زیباسازی میدان هزار سنگر 18 ماه می باشد.